VINTERBADNING ❄️🌊

VINTERBADNING ❄️🌊

Er godt for krop og sind og en god måde at boost din krop og skøn måde at komme igennem vinteren på

Det kolde gys er blevet en trend.
Kuldechokket har en positiv effekt på humøret, da de flere endorfiner er med til at øge lykkefølelsen, og mange vinterbadere fortæller, at de opnår en rolig og næsten meditativ tilstand efter mødet med det iskolde vand, hvilket kan mindske stress.
HUSK NÅR DU VINTERBADER:
1. Tjek badeforhold og kend redningsudstyret
Hold øje med vejret. Tjek vejret på www.dmi.dk og tjek badevandskvaliteten på www.badevand.dk eller på kommunens hjemmeside.
2. Hold kroppen varm.
Varm dine muskler op, før du går i, f.eks. med hop på stedet eller en løbetur. Behold badekåben på helt ud til badebroens trappe
3. Pas på is på trappe og bro
Hold trappe og bro fri for is. Et fald kan have katastrofale følger.
4. Sænk kroppen roligt ned i vandet
Spring aldrig på hovedet i. Gå aldrig direkte fra saunaen og i iskoldt vand. Hvis der går ca. 1 minut vil du være kølet så meget af, at temperaturforskellen kun vil medføre en mindre blodtryksstigning. Tests har vist, at jo større temperaturforskel, der er fra saunaen og det iskolde vand, jo større er risikoen for en alvorlig blodtryksstigning.
5. Bad aldrig alene
Bad sammen og gå op sammen. Bad helst mindst 3 personer sammen, så en kan hjælpe den tilskadekomne og en kan hente hjælp. Hvis en person bliver dårlig i vandet og skal hjælpes op, vil en hjælper sjældent være tilstrækkelig. Erfaringer viser, at der skal 4 personer til at hjælpe en person på et spineboard op af vandet.
6. Træk vejret roligt
Hvis du trækker vejret for hurtigt, hyperventilerer, vil det kunne medføre, at du besvimer i vandet. Hvis du bliver dårlig, får et ildebefindende o.l., der betyder, at du har behov for andres hjælp, er tiden en kritisk faktor, fordi alle i vandet kun har et begrænset aktivt tidsrum at kunne agere i i det kolde vand.
7. Hold øje med hinanden
Dem man har hilst på inden man går i vandet, dem holder man øje med når man er i vandet. Giv øjeblikkeligt signal til de andre, hvis du pludselig føler dig dårlig. Råb eller plask med armene. Undgå at gribe fat i de andre, hvis du er ved at falde.
8. Hold dig tæt ved trappe eller opgang
Kom ikke længere væk fra stigen/opgangen end du kan nå den i få tag. Badning varer ofte mellem 10 – 30 sek. Bader du i mere end 2 min. kan det kolde vand bevirke at kræfterne og følelsen i fingre og tær reduceres mærkbart og det kan blive et problem selv at kunne kravle op af stigen eller trappen.
9. Hold hovedet over vand.
Dyp kun kroppen og vent med at få hovedet under eller svømme rundt, til du er blevet mere sikker.
10. Svøm aldrig under isen
Man kan ikke undervandssvømme så langt i iskoldt vand, som man kan i tempereret vand. Kulden kræver hyppigere vejrtrækning.
Find den Perfekt Badekåbe 👈  
Den perfekte badekåbe til dig der ønsker at prøve kræfter med vinterbadning.
Den er VINDTÆT 🤩

Badekåben "Havet" er et premium produkt fremstillet i tætvævet økologisk bomuld. Kåben er quiltet og består af hele 3 lag. Det gør dén ikke blot komfortabel, men også vind- og vandafvisende.

Badekåben "Havet" er designet med luffer i forlængelse af ærmet for at sikre, at brugeren kan holde varmen uanset om den er til indendørs- eller udendørs brug. og til begge køn.

Lommerne er lavet til at rumme mobiltelefon, pung, nøgler og lige til at stikke hænderne i. Kåben har en fyldig hætte, der tilslutter hoved- og halsregion samt en foldbar luffefunktion, der holder hænderne varme på selv den koldeste vinterdag.

Badekåben "Havet" kendetegnes ved det quiltede harlekinmønster og fås i farven blå.

Med den kan holde dig dejlig varm og nyde livet ekstra meget.
God fornøjelse ❤️
Når vi nævner firmaer skal vi nævne ordet reklame.